Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 1 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/3473

Title: Trabajo con igualdades numéricas para promover pensamiento relacional
Other Titles: Working with numeric equalities for promoting relational thinking
Authors: Molina, Marta
Castro, Encarnación
Ambrose, Rebecca
Issue Date: Sep-2006
Abstract: En este documento presentamos algunos de los resultados de un estudio que aporta evidencias de la capacidad, de los alumnos de tercero de educación primaria, para desarrollar pensamiento relacional y comprensión del significado del signo igual “equivalencia numérica”, trabajando en un contexto de igualdades numéricas.
In this document we present some of the results of a study which provides evidence of third grade students´ capacity to develop relational thinking and understanding of the meaning of the equal sign “numerical equivalence”, both in a context of number sentences.
Sponsorship: Este estudio ha sido desarrollado dentro de un proyecto del plan nacional de I+D+I financiado por el Ministerio de Ciencia y Tecnología, con número BSO2002-03035, y cofinanciado con fondos FEDER.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;1(1)
Keywords: Pensamiento relacional
Igualdad
Signo igual
Comprensión
Relational thinking
Number sentences
Equal sign
Understanding
URI: http://hdl.handle.net/10481/3473
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Molina, M., Castro, E. y Ambrose, R. (2006). Trabajo con igualdades numéricas para promover pensamiento relacional. PNA, 1(1), 33-46
Appears in Collections:Volumen 1

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Molina2006Trabajo.pdf499.89 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada