Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2015, Vol. 56 >
APh, vol. 56(1) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34583

Title: La Farmacia española y el comercio electrónico
Authors: Fernández Carrión, Mercedes
Espinosa Montaño, Julia
Luna Huertas, Paula
Issue Date: Jan-2015
Abstract: Objetivo: Analizar el comercio electrónico de las farmacias online españolas, teniendo en cuenta la normativa legal de la venta por Internet de medicamentos. Material y métodos: Selección de las diez farmacias que venden en Internet mejor posicionadas de forma natural en el motor de búsqueda Google y utilización de las mejores herramientas online gratuitas para el análisis de cada uno de los sitios web de las farmacias seleccionadas. Resultados y conclusiones: Las farmacias objeto del estudio presentan un nivel de SEO elevado, al igual que de seguridad, usabilidad y visibilidad, con diseños y arquitecturas web muy similares, mostrando carencias en la accesibilidad y adaptación de sus diseños web al comercio electrónico móvil.
Aims: electronic commerce of selected Spanish pharmacies is analized taking into account the legal aspects of the Internet sales of medicines. Material and methods: selection of ten top natural ranked pharmacies that sell in Internet better positioned naturally in Internet search engine Google and use of the best free online tools for the analysis of each of the web sites selected pharmacies. Results and conclusions: The pharmacies under study exhibit a high level of SEO, security, usability and visibility, with very similar designs and web architectures but show gaps in accessibility and adaptation of web design for mobile commerce.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Comercio electrónico con consumidores finales del sector farmacéutico
Farmacia online
Presencia en Internet de las farmacias online
Venta por Internet de las farmacias
Business consumer electronic commerce in the pharmaceutical sector
Internet presence
Internet sales of epharmacies
Online pharmacies
URI: http://hdl.handle.net/10481/34583
ISSN: 0004-2927
2340-9894
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Fernández Carrión, M.; Espinosa Montaño, J.; Luna Huertas, P. La Farmacia española y el comercio electrónico. Ars Pharm, 56(1): 37-44 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/34583]
Appears in Collections:APh, vol. 56(1)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 56(1)_36-44.pdf286.45 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada