Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 18, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34545

Title: Evaluación de la calidad de los proyectos de innovación docente universitaria
Other Titles: Quality assessment of university teaching innovation projects
Authors: López López, María del Carmen
Hinojosa Pareja, Eva F.
Sánchez Morillo, María Dolores
Issue Date: 2014
Abstract: El trabajo presentado forma parte de una investigación más amplia1cuya finalidad es identificar criterios para evaluar la calidad de los proyectos de innovación docente universitaria. Este artículo presenta los resultados derivados de la aplicación del Protocolo para la evaluación de la calidad de los proyectos de innovación universitaria, elaborado por León y otros (2010), a cincuenta memorias de proyectos de innovación docente de la Universidad de Granada. Este protocolo, destinado a evaluar las fases de diseño, desarrollo, implementación y evaluación de los proyectos de innovación, está estructurado en seis dimensiones y aglutina treinta y ocho criterios. Los resultados derivados de su aplicación evidencian virtualidades y limitaciones de los proyectos de innovación docente puestos en marcha en el ámbito universitario, por lo que resultan de interés para instituciones y profesionales implicados en procesos de innovación docente
The work presented is part of a research project whose goal is to identify criteria to assess the quality of university teaching innovation projects. This article presents results arising from the application of Protocol to assess the quality of university innovation projects, developed by León et al. (2010), to fifty memories of teaching innovation projects at the University of Granada. Destined to assess the design, development, implementation and evaluation of innovation projects, this protocol is structured in six dimensions and encompasses thirty eight criteria. Results derived from its application show potentialities and limitations of teaching innovation projects implemented in the university context, making them of interest to institutions and professionals involved in teaching innovation processes
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev183COL10;183
Keywords: Innovación docente
Evaluación
Educación superior
Calidad educativa
Teaching innovations
Evaluation
Higher education
Educational quality
URI: http://hdl.handle.net/10481/34545
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López López, M.C.; Hinojosa Pareja, E.F.; Sánchez Morillo, M.D. Evaluación de la calidad de los proyectos de innovación docente universitaria. Profesorado, 18(3): 377-391 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34545]
Appears in Collections:Vol. 18, 3 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev183COL10.pdf177.88 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada