Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 18, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34529

Title: Experiencias con iPads en la escuela primaria
Other Titles: Experiences with iPads in Primary School
Authors: Ebner, Martin
Schönhart, Julia
Schön, Sandra
Issue Date: 2014
Abstract: Los ordenadores-tablet están acaparando toda la atención en estos momentos y forman parte de nuestra vida cotidiana. Por ello, no es de extrañar que en el ámbito educativo se hayan arbitrado fórmulas para incorporarlos en las aulas. La presente investigación pretende mostrar las estrategias llevadas a cabo en determinadas experiencias con iPads en escuelas primarias austriacas. Por un lado, se describe el desarrollo de las aplicaciones (apps) educativas apropiadas para su empleo en aulas. Y por otro, cada lección apoyada en las tecnologías es analizada y evaluada desde una perspectiva técnica. Las aportaciones más representativas de la investigación evidencian las diversas fórmulas de utilización de este tipo de ordenadores para promover una influencia positiva en la enseñanza, también se apuntan recomendaciones prácticas sobre cómo deberían ser usados en aulas
Tablet computers gain enormous attention nowadays and become more and more part of our daily life. Due to this it is not astonishing that even the educational sector is thinking about the use of such wearable devices in the classroom. Our research study aims to give insights about real life experiences with iPads in Austrian primary schools. Therefore we describe the development of appropriate learning apps and their use in classrooms. Finally each technology-enhanced lesson is observed as well as evaluated afterwards with the help of the cut-off technique. The research work carries out different circumstances the use of tablet computers has a positive influence on teaching and learning and gives practical hints how they should be used in classrooms.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev183ART9;183
Keywords: Tablet
iPad
App
Escuela primaria
iPad
Primary school
URI: http://hdl.handle.net/10481/34529
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ebner, M.; Schönhart, J.; Schön, S. Experiencias con iPads en la escuela primaria. Profesorado, 18(3): 161-173 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34529]
Appears in Collections:Vol. 18, 3 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev183ART9.pdf341.05 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada