Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 4 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34351

Title: ReiDoCrea, un proyecto de innovación en la transparencia docente
Other Titles: ReiDoCrea, an Innovation Project on Transparency in Teaching
Authors: García-Ramírez, José Miguel
Issue Date: 2015
Abstract: La calidad y excelencia docente en la Educación Superior implican un alto nivel de competencias tanto en el profesorado como en el alumnado (Healey, 2000). El proyecto de innovación docente de la Universidad de Granada “ReiDoCrea” se adscribe al modelo de Excelencia Visible (Bolívar y Caballero, 2010) y utiliza la metodología de Investigación-Acción. Método: Participaron 553 estudiantes (M=26.4; SD=5.8), durante el curso académico 1012-13-14, elaborando artículos de investigación y contestando un cuestionario de pregunta abierta. Resultados: Se publican 51 artículos (n=208 | 37.5%) de 159 artículos presentados. Las categorías emergentes significativas por puntos fuertes, débiles y posibilidad de mejora (Atla.ti): Motivación (f=90%), Satisfacción (f=88%), Dificultad (f=95%) y Formación (f=99%). Conclusiones: Necesidad de implementar un programa de orientación y formación en la elaboración de un estudio de investigación.
Quality and excellence in teaching in Higher Education imply a high level of competencies both in the professors and in the students (Healey, 2000). ReiDoCrea, an innovation project of the University of Granada is based on the Visible Excellence model (Bolívar y Caballero, 2010) and uses Action-Research methodology. Method: 553 students participated in the study (M=26.4; SD=5.8) during the academic year 1012-13-14, writing research articles and answering an open-question questionnaire. Results: 51 articles (n=208 | 37.5% students) of 159 papers presented were published. Significant emerging categories for strengths, weaknesses and potential for improvement (Atla.ti) points: Motivation (f=90%), Satisfaction (f=88%), Difficulty (f=95%) and Training (f=99%). Conclusions: Need to implement an orientation and training program in the development of a research study.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Description: Artículo revisado por: Marzia Fiorini (Universitá di Cassino); Karen McMullin (Trent University)
Series/Report no.: ReiDoCrea;4
Keywords: Educación
Creatividad
Innovación
Empatía
Motivación
Education
Creativity
Innovation
Empathy
Motivation
URI: http://hdl.handle.net/10481/34351
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García-Ramírez, J.M. ReiDoCrea, un proyecto de innovación en la transparencia docente. Reidocrea, 4: 1-5 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/34351]
Appears in Collections:ReiDocrea, 4 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.4-Art.Editorial-Garcia.pdf148.83 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada