Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Miscelánea de Estudios Árabes y Hebraicos. Sección Árabe-Islam >
MEAH 64 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34222

Title: El concepto de no aserción como valor pragmático del subjuntivo español y su aplicación en la enseñanza a arabohablantes
Other Titles: The concept of non assertion as a pragmatic feature of the Spanish subjunctive and its application in teaching Arabic speakers
Authors: Aarab Aarab, Abderrahim
Lozano Cámara, Indalecio
Issue Date: 2015
Abstract: En este artículo ofrecemos un análisis pragmático del modo subjuntivo en español según los actos de habla: aserción/no aserción de Terrell y Hooper (1974). Nuestro objetivo es presentar un modelo válido para el establecimiento de un criterio único en la identificación de este modo verbal en español y que nos sirva como herramienta útil para la enseñanza de este concepto a los alumnos arabohablantes, en cuya lengua el modo subjuntivo se analiza a partir de parámetros meramente formales.
A brief pragmatic study on the use of the subjunctive mood in the Spanish grammar according to speech acts —assertion/non assertion of Terrell and Hooper (1974)— provides an overall model for establishing a unique criterion in identifying this verbal mode, which therefore represents a useful tool for teaching Arabic-speaking students, in whose language the subjunctive mood is analyzed from merely formal parameters.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam;Vol. 64 (2015)
Keywords: Didáctica del español
Subjuntivo
Aserción
Teaching Spanish
Arabic-speakers
Subjuntive
Assertion
Arabohablantes
URI: http://hdl.handle.net/10481/34222
ISSN: 0544-408X
2341-0906
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Aarab Aarab, A.; Lozano Cámara, I. "El concepto de no aserción como valor pragmático del subjuntivo español y su aplicación en la enseñanza a arabohablantes". Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam. Vol. 64 (2015). ISSN 0544-408X, p. 3-18. [http://hdl.handle.net/10481/34222]
Appears in Collections:MEAH 64 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Aarab-Lozano.15.pdf153.93 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada