Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura >
DDLL - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ... >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34153

Title: Perfil plurilingüe del alumnado de nuevo ingreso en el Campus de Melilla de la Universidad de Granada
Authors: Rico-Martín, Ana M.
Gallardo-Vigil, Miguel Ángel
Jiménez-Jiménez, María de los Ángeles
López-Vallejo, María de los Ángeles
Molina García, María José
Cortina-Pérez, Beatriz
Issue Date: 2014
Abstract: Being competent in foreign languages is evident at university due to student mobility and the transmission of knowledge and research in a multilingual higher education. The Andalusian Council of Universities set the level B1 as a requirement for obtaining a university degree. In Melilla, this requirement is added to the high percentage of linguistic diversity that exists. This investigation describes the plurilingual reality of first-year students, and the socio-linguistic variables that account for results. With 206 subjects, we determine that a clear plurilingual profile exists, although their level in a foreign language is not sufficient to become independent users.
Sponsorship: Este trabajo forma parte del proyecto de investigación Estudio de la competencia multilingüe del alumnado universitario en el Campus Universitario de Melilla, incluido en el II Contrato-programa de investigación de la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla. Plan 20 (2012-2014), financiado por el Vicerrectorado de Política Científica e Investigación de la Universidad de Granada (España).
Description: XV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL 2014), celebrado en Valencia, 19-21 de noviembre de 2014.
Keywords: Plurilingualism
Multilingualism
Communicative competence
Higher education
Socio-linguistic profile
EHEA
URI: http://hdl.handle.net/10481/34153
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rico-Martín, A.M.; et al. Perfil plurilingüe del alumnado de nuevo ingreso en el Campus de Melilla de la Universidad de Granada. En: XV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura: "Retos en la adquisición de las literaturas y de las lenguas en la era digital". Valencia: Universidad de Valencia, 2014. [http://hdl.handle.net/10481/34153]
Appears in Collections:DDLL - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ...

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PERFIL PLURILINGÜE DEL ALUMNADO DE NUEVO INGRESO MELILLA (PPT).pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada