Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34151

Title: ReiDoCrea, un proyecto de investigación-acción
Other Titles: ReiDoCrea, an Action-Research Project
Authors: García-Ramírez, José Miguel
Issue Date: 2014
Abstract: El proyecto de innovación docente de la Universidad de Granada “ReiDoCrea” utiliza la metodología de Investigación-Acción con la intención de resolver los problemas que van surgiendo durante la implementación del proyecto. Método: Participaron 246 estudiantes (M=27.5; SD=6.2), durante el curso académico 1012-13, elaborando artículos de investigación y contestando un cuestionario de pregunta abierta. Resultados: Se publican 34 artículos (n=113 estudiantes) de 62 artículos presentados. Las categorías emergentes significativas por puntos fuertes, débiles y posibilidad de mejora (Atla.ti): Motivación (f=90%), Satisfacción (f=85%), Dificultad (f=95%) y Formación (f=99%). Conclusiones: Necesidad de implementar un programa de orientación y formación en la elaboración de un estudio de investigación.
The ReiDoCrea innovation project of the University of Granada uses Action-Research methodology with the intention of solving problems that arises during project implementation. Method: 246 students participated in the study (M=27.5; SD=6.2) during the academic year 1012-1013, writing research articles and answering an open-question questionnaire. Results: 34 articles (n=113 students) of 62 papers presented were published. Significant emerging categories for strengths, weaknesses and potential for improvement (Atla.ti) points: Motivation (f=90%), Satisfaction (f=85%), Difficulty (f=95%) and Training (f=99%). Conclusions: Need to implement an orientation and training program in the development of a research study.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de innovación docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Description: Artículo editorial. Evaluado por: Marzia Fiorini. Universitá di Cassino; Karen McMullin. Trent University
Series/Report no.: ReiDoCrea;3
Keywords: Educación
Creatividad
Innovación
Empatía
Motivación
Education
Creativity
Innovation
Empathy
Motivation
URI: http://hdl.handle.net/10481/34151
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García-Ramírez, J.M. ReiDoCrea, un proyecto de investigación-acción. Reidocrea, 3: 1-3 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34151]
Appears in Collections:ReiDocrea, 3 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.3-Art.Editorial-Garcia.pdf119.03 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada