Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Investigaciones Sobre Lectura >
ISL - Número 2 - julio 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/33868

Title: Entrevista a Stephen Krashen
Authors: Rodrigo, Victoria
Villanueva Roa, Juan de Dios
Issue Date: Jul-2014
Abstract: Es un honor y un placer hablar con el Dr. Stephen Krashen, profesor emérito de la Universidad del Sur de California en Los Ángeles y destacado teórico en el campo de la lectura, educación bilingüe y adquisición de segundas lenguas. Dr. Krashen ha escrito más de 20 libros y 460 artículos en estos temas. Hemos hablado con él sobre el papel de la lectura en la adquisición de la primera y segunda lengua y sobre qué podemos hacer para promover el gusto por la lectura. Esperamos que disfruten de la entrevista.
We have the honor and pleasure to talk with Dr. Stephen Krashen, a leading theorist in the field of reading, bilingual education, and second-language acquisition, and emeritus professor at the University of Southern California in Los Angeles. Dr. Krashen has written more than 20 books and 460 articles on these topics. We talked to him about the role of reading in the acquisition of our first and second language and what can we do to promote reading. We hope you enjoy this interview.
Sponsorship: Asociación Española de Comprensión Lectora
Publisher: Asociación Española de Comprensión Lectora
Keywords: Entrevista
Krashen, Stephen
Lectura
Adquisición de lenguas
Niños
Lectura silenciosa sostenida
Sustained Silent Reading
Reading
Children
URI: http://hdl.handle.net/10481/33868
ISSN: 2340-8685
Citation: Rodrigo, V.; Villanueva, J.D. Entrevista a Stephen Krashen. ISL, 2: 88-94 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/33868]
Appears in Collections:ISL - Número 2 - julio 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ISL 2-8 RODRIGO & VILLANUEVA.pdf291.1 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada