Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Investigaciones Sobre Lectura >
ISL - Número 2 - julio 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/33863

Title: Los hábitos lectores en inglés de futuros maestros: Implicaciones didácticas
Authors: Gómez López, Ángela
Issue Date: Jul-2014
Abstract: Se presenta un estudio exploratorio y descriptivo sobre los hábitos lectores en inglés de estudiantes universitarios españoles para detectar cuáles son las áreas de atención prioritaria para poder seguir un Grado en inglés según el EEES. Se midió el nivel de inglés mediante el Oxford Online Placement Test. Se evaluaron los hábitos lectores y el tipo de materiales académicos que los estudiantes leen en inglés mediante un cuestionario. Gran parte de la muestra se encontraba en los niveles elementales e intermedios de dominio del inglés. Un porcentaje muy elevado de estudiantes declaró no tener el hábito de leer en inglés y leer solo materiales académicos obligatorios. Sin embargo, existe una fuerte correlación entre tener un nivel alto de dominio del inglés y tener el hábito de lectura y/o leer otros materiales no obligatorios. Por tanto, la enseñanza del inglés debería fomentar más la lectura y el hábito lector.
We present an exploratory and descriptive study about Spanish university students’ reading habits in English. The aim is to evaluate their difficulties to study a degree in English, according to the EHEA. English proficiency was tested by means of the Oxford Online Placement Test. A questionnaire was also used to evaluate students’ reading habits in English and the academic material they usually read. Most of the participants were in the elementary or intermediate English proficiency levels. A high percentage of students stated that they were not in the habit of reading in English and they only read compulsory academic materials. However, there was a strong correlation between having a high English proficiency level, reading habits and/or reading other noncompulsory materials. Therefore, English teaching methods should foster reading and improve reading habits.
Sponsorship: Asociación Española de Comprensión Lectora
Publisher: Asociación Española de Comprensión Lectora
Keywords: Enseñanza del inglés como LE
Comprensión lectora
Hábitos lectores
Estudiantes universitarios
Teaching English as a FL
Reading comprehension
Reading habits
University students
URI: http://hdl.handle.net/10481/33863
ISSN: 2340-8685
Citation: Gómez López, A. Los hábitos lectores en inglés de futuros maestros: Implicaciones didácticas. ISL, 2: 24-31 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/33863]
Appears in Collections:ISL - Número 2 - julio 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ISL 2-3 GOMEZ.pdf271.39 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada