Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal >
DDEMPC - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/33149

Title: Definición de módulos y competencias del maestro con mención en Educación Física
Other Titles: Definition of modules and competencies of the primary teacher with mention in Physical Education
Authors: Romero Cerezo, Cipriano
Issue Date: 2009
Abstract: La finalidad de este estudio es realizar una propuesta de módulos para elaborar la Mención en Educación Física en el marco de los nuevos Títulos de Grado de Maestro en Educación Primaria. Ello ha implicado pasar un cuestionario de competencias específicas y mediante un análisis descriptivo básico, saber cuáles son las que más valoran los estudiantes de primero, segundo y tercero de la titulación de Maestro en Educación Física, el profesorado que imparte docencia en esta titulación en la Facultad de Ciencias de la Educación (Universidad de Granada) y los maestros especialistas en ejercicio. Además, mediante un análisis factorial exploratorio se ha establecido las competencias específicas que conforman los distintos módulos de la Mención y la correlación existen entre ellos. La discusión de los resultados ha posibilitado obtener unas teorías que nos aproximan a las competencias específicas que debe tener este profesional de la enseñanza en el nuevo marco formativo.
The purpose of this study is to make a proposal of modules to elaborate the Mention in Physical Education within the framework of the new Titles of Teacher Degree in Primary Education. It has implied to pass a questionnaire of specific competencies, by means of basic a descriptive analysis, to know the following: which are the competences first, second and third year students of Physical Education value more: which are the ones the teaching staff with teaching responsibilities in this degree in the specialist Faculty of Sciences of the Education (University of Granada), and Primary teachers in exercise consider more relevant. In addition, by means of an exploratory factorial analysis one it has been settled down the specific competencies that make up the different modules of the Mention and the correlation that exists among them. The discussion of the results has made possible to obtain some theories that take us close to the specific competencies every teaching professional should have within the new formative frame.
Publisher: Red IRIS
Keywords: Competencias profesionales
Formación inicial
Maestros de primaria
Educación Física
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Professional competencies
Initial training
Primary teacher
Physical Education
European Higher Education Area (EHEA)
URI: http://hdl.handle.net/10481/33149
ISSN: 1577-0354
Citation: Romero Cerezo, C. Definición de módulos y competencias del maestro con mención en Educación Física. revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 9(34): 179-200 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/33149]
Appears in Collections:DDEMPC - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RomeroCerezo_MaestroEducacionFisica.pdf232.04 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada