Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico >
DPETP - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/33118

Title: Análisis descriptivo transaccional de los estudios de doctorado en el EEES
Other Titles: A descriptive transnational analysis of the doctoral degree programmes in the EHEA
Authors: Bermúdez Sánchez, María de la Paz
Castro, Ángel
Sierra Freire, Juan Carlos
Buela-Casal, Gualberto
Issue Date: 2009
Abstract: La creación del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) es uno de los objetivos más ambiciosos establecidos por la Unión Europea para conseguir la convergencia en materia de Educación Superior en los 45 países miembros. Dentro del EEES se da especial importancia a los estudios de doctorado, como base de la formación académica y de la investigación. Por ello, el objetivo de este trabajo es realizar un análisis comparativo de los estudios de doctorado en los 45 países miembros del EEES. Los resultados muestran grandes diferencias entre las legislaciones analizadas, lo que dificulta la convergencia en los plazos establecidos.
The creation of the European Higher Education Area (EHEA) is one of the most ambitious objectives established by the European Union to achieve the convergence in the Higher Education between the 45 countries of the Community in 2010. The doctoral studies are of a great importance for the EHEA as they are the base of the academic formation and the investigation. For this reason, the purpose of the study is to analyze and compare the doctoral studies in 45 countries of the EHEA. The results show great differences between the analyzed legislations which makes the convergence within the established time limit more difficult.
Publisher: Universidad del País Vasco
Keywords: Declaración de Bolonia
Estudios de doctorado
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Convergencia europea
The Bologna Declaration
Doctoral studies
European Higher Education Area (EHEA)
European convergence
URI: http://hdl.handle.net/10481/33118
ISSN: 1136-1034
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bermúdez, M.P.; et al. Análisis descriptivo transaccional de los estudios de doctorado en el EEES. Revista de Psicodidáctica, 14(2): 193-210 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/33118]
Appears in Collections:DPETP - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Bermudez_DoctoradoEEES.pdf207.45 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada