Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFernández-Ríos, Luis
dc.contributor.authorBuela Casal, Gualberto 
dc.date.accessioned2014-09-16T13:13:19Z
dc.date.available2014-09-16T13:13:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationFernández-Ríos, L.; Buela-Casal, G. Standards for the preparation and writing of Psychology review articles. International Journal of Clinical and Health Psychology, 9(2): 329-344 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/33048]es_ES
dc.identifier.issn1697-2600
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/33048
dc.description.abstractThe synthesis of bibliographical resources addressing a topic is an interesting subject for research. It is included as part of literature reviews. The aim of this theoretical study is to establish a series of standards for planning, preparing and writing Psychology review articles. With this aim, the study suggests a set of guidelines for the structuring and justification of content for these types of articles: organisation of the article, background understanding of the topic, literature review, style and understanding of argumentative structure, theoretical and practical relevance of conclusions, the critical and interdisciplinary perspectives of the article, recommendations for future research and what the article can bring to the future advancement of the discipline. The work concludes on the relevance of the study undertaken and accepts the importance of undertaking the necessary reviews from the interdisciplinary perspective of building psychological understanding.es_ES
dc.description.abstractLa síntesis de recursos bibliográficos acerca de un tema es una interesante actividad de investigación. Se incluye dentro de las revisiones de bibliografía. El objetivo del presente estudio teórico es establecer la estructura de una serie de normas para planificar, elaborar y redactar un artículo de revisión en Psicología. Para ello se propone un conjunto de reglas para estructurar y justificar el contenido de este tipo de artículos: organización del artículo, comprensión histórica del tema, revisión bibliográfica, estilo y comprensión de la argumentación, relevancia teórico-práctica de la explicación de las conclusiones, perspectiva crítico-interdisciplinar del trabajo, recomendaciones para la investigación futura y proponer aportaciones para el avance de la Psicología. Se concluye la relevancia de estos trabajos de investigación y se acepta la importancia de llevar a cabo tales revisiones dentro de una perspectiva interdisciplinar de la construcción del conocimiento psicológico.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherAsociación Española de Psicología Conductuales_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectReview studieses_ES
dc.subjectGuidelines for the drafting of articleses_ES
dc.subjectIntegrative research reviewses_ES
dc.subjectQuality of researches_ES
dc.subjectCritical Psychologyes_ES
dc.subjectTheoretical studyes_ES
dc.subjectEstudios de revisiónes_ES
dc.subjectNormas para redacción de artículoses_ES
dc.subjectRevisión integradora de investigaciónes_ES
dc.subjectCalidad de investigaciónes_ES
dc.subjectPsicología críticaes_ES
dc.subjectEstudio teóricoes_ES
dc.titleStandards for the preparation and writing of Psychology review articleses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License