Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Grupo: EC3. Evaluación de la Ciencia y la Comunicación Científica (HUM777) >
EC3 - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32932

Title: Presencia en redes sociales y altmétricas de los principales autores de la revista "El Profesional de la Información"
Other Titles: Presence on social networks and altmetrics of authors frequently published in the journal "El Profesional de la Información"
Authors: Torres-Salinas, Daniel
Milanés-Guisado, Yusnelkis
Issue Date: 2014
Abstract: Se analiza una muestra discreta de los autores que más han publicado en la revista El profesional de la información (EPI) durante el período 2009-2013. Se estudia su presencia en las redes sociales y el impacto de sus publicaciones indexadas en la Web of Science a través de un grupo de altmétricas. Los resultados muestran que el 77% tienen perfil público en Google Scholar Profiles y el 70% tanto en LinkedIn como Mendeley. Esta plataforma se ha mostrado como la herramienta con estadísticas más elevadas; en comparación con las citas Web of Science obtiene el mayor valor de correlación (0,516). El 55% tiene una cuenta en Twitter. Slideshare tiene más baja presencia (47%), pero las presentaciones de los autores reciben mayor cantidad de vistas. Asimismo en el estudio se presentan altmétricas detalladas para 47 autores de EPI. Se finaliza sobre la dificultad que implica el análisis de las altmétricas a nivel de autor.
We analyzed a discrete sample of the most frequent contributors to the journal El professional information (EPI) for the period 2009-2013. We studied the presence of these authors in social networks and the impact of their EPI publications indexed in Web of Science using different altmetrics. The results showed that 77% had a public profile on Google Scholar Profiles and 70% had an account on both LinkedIn and Mendeley. This platform has served as the tool with higher statistics and obtained the highest correlation with the number of citations in Web of Science (0.516). Other networks were Twitter (55%) and Slideshare (47%); despite its lower presence in the sample, Slideshare offers users higher visibility, receiving the highest number of user hits. We also present detailed altmetrics for 47 EPI authors, ending with a reflection on the difficulty of analysing altmetrics at author level.
Publisher: El Profesional de la Información (EPI)
Keywords: Altmetrics
Métricas a nivel de autor
Web social
Redes sociales
Impacto
Documentación
Comunicación
El Profesional de la Información
EPI
Web of Science
Mendeley
CiteULike
Twitter
Slideshare
Author level metrics
Social web
Social networks
Library and Information Science
Communication
URI: http://hdl.handle.net/10481/32932
ISSN: 1386-6710
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Torres-Salinas, D.; Milanés-Guisado, Y. Presencia en redes sociales y altmétricas de los principales autores de la revista "El Profesional de la Información". El Profesional de la Información, 23(4): 367-372 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/32932]
Appears in Collections:EC3 - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
367-372_Torres-Salinas P.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada