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dc.contributor.authorRobinson García, Nicolás 
dc.contributor.authorTorres Salinas, Daniel 
dc.contributor.authorZahedi, Zohreh
dc.contributor.authorCostas, Rodrigo
dc.date.accessioned2014-07-28T11:21:51Z
dc.date.available2014-07-28T11:21:51Z
dc.date.issued2014-07-28
dc.identifier.citationRobinson-García, Nicolás; Torres-Salinas, Daniel; Zahedi, Zohreh; Costas, Rodrigo. “New data, new possibilities: exploring the insides of Altmetric.com”. El profesional de la información, 23( 4): 359-366 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/32801]es_ES
dc.identifier.issn1386-6710
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/32801
dc.descriptionThe authors would like to thank Erik van Wijk from CWTS for helping in the retrieval of the data. Euan Adie from Altmetric.com clarified some of our concerns on the data. Stefanie Haustein contributed with her comments which improved the final version of the manuscript. Nicolás Robinson-García is currently supported with a FPU grant from the Spanish Ministerio de Economía y Competitividad.es_ES
dc.description.abstractThis paper analyzes Altmetric.com, one of the most important altmetric data providers currently used. We have analyzed a set of publications with doi number indexed in the Web of Science during the period 2011-2013 and collected their data with the Altmetric API. 19% of the original set of papers was retrieved from Altmetric.com including some altmetric data. We identified 16 different social media sources from which Altmetric.com retrieves data. However five of them cover 95.5% of the total set. Twitter (87.1%) and Mendeley (64.8%) have the highest coverage. We conclude that Altmetric.com is a transparent, rich and accurate tool for altmetric data. Nevertheless, there are still potential limitations on its exhaustiveness as well as on the selection of social media sources that need further research.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo analiza Altmetric.com, una de las fuentes de datos altmétricos más usadas actualmente. Para ello hemos cruzado un set de publicaciones con doi indexadas en la Web of Science para el periodo 2011-2013 con la API de Altmetric.com. Sólo el 19% de las publicaciones de nuestro set estaban indexadas en Altmetric.com. Este recurso obtiene datos altmétricos de 16 redes sociales distintas. No obstante, cinco de ellas representan el 95,5% del set de datos recuperado. Twitter (87,1%) y Mendeley (64,8%) cubren un mayor número de publicaciones. Concluimos destacando Altmetric.com como una herramienta rica, transparente y precisa en sus datos altmétricos. No obstante, ofrece aún algunas dudas acerca de la exhaustividad de la recuperación así como de la selección de fuentes que requieren más investigación.es_ES
dc.description.sponsorshipNicolás Robinson-García is currently supported with a FPU grant from the Spanish Ministerio de Economía y Competitividad.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEl Profesional de la Información (EPI)es_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
dc.subjectAltmetric.comes_ES
dc.subjectTwitteres_ES
dc.subjectMendeleyes_ES
dc.subjectAltmetricses_ES
dc.subjectSocial impactes_ES
dc.subjectCoveragees_ES
dc.subjectWeb 2.0es_ES
dc.subjectIndicadores altimétricoses_ES
dc.subjectCoberturaes_ES
dc.titleNew data, new possibilities: exploring the insides of Altmetric.comes_ES
dc.title.alternativeNuevos datos, nuevas posibilidades: revelando el interior de Altmetric.comes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.3145/epi.2014.jul.03


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