Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Enseñanza y Aprendizaje de Ingeniería de Computadores >
Nº 4 - 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32209

Title: Ingeniería de servidores desde la perspectiva de un estudiante
Authors: Chamorro Padial, Jorge
Issue Date: May-2014
Abstract: Ingeniería de Servidores es una asignatura que se imparte en el tercer año del Grado en Ingeniería Informática. En este artículo se analiza, desde el punto de vista de un estudiante, la evolución de la asignatura. La metodología y el sistema de evaluación son descritos y examinados con el fin de aportar una valoración de debilidades y fortalezas observadas tanto por el autor como por estudiantes de otros grupos cuya opinión queda reflejada por medio de una pequeña encuesta.
Ingeniería de Servidores (English: Server Engineering) is a Computer Engineering subject taught on the third year of Computer Engineering degree. In this paper, the progress of the subject is analyzed from a student's point of view. Methodology and the evaluation system are described and examined in order to provide a feedback of weakness and strengths observed so much for the author as another students of different groups whose opinion is reflected through a survey.
Sponsorship: Universidad de Granada: Departamento de Arquitectura y Tecnología de Computadores; Vicerrectorado para la Garantía de la Calidad.
Publisher: Universidad de Granada. Departamento de Arquitectura y Tecnología de Computadores
Keywords: Ingeniería de servidores
Docencia
Motivación del estudiante
Server engineering
Teaching
Student motivation
URI: http://hdl.handle.net/10481/32209
ISSN: 2173-8688
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Chamorro, J. Ingeniería de servidores desde la perspectiva de un estudiante. Enseñanza y Aprendizaje de Ingeniería de Computadores, 4: 117-126 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/32209]
Appears in Collections:Nº 4 - 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
T11_N4_Revista_EAIC_2014.pdf763.11 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada