Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32015

Title: El aprendizaje de vocabulario en español como L2 a través del uso de tecnología: un análisis de género
Other Titles: Learning vocabulary in spanish as an L2 using technology: a gender analysis
Authors: Peart, Silvia
Issue Date: Jun-2011
Abstract: El objetivo de este artículo es determinar si existen diferencias de género en cuanto al proceso de aprendizaje de vocabulario en una L2 que alumnos y alumnas realizaron en una plataforma Web. Para ello, a través de métodos cualitativos y cuantitativos, se analizó el proceso de aprendizaje de un grupo de estudiantes que aprenden español como segunda lengua a nivel universitario en Tejas (n= 18). Los resultados de este estudio indican que los ejercicios diseñados en la plataforma Web favorecerían las estrategias de aprendizaje de vocabulario de la población masculina, pero no así las estrategias de la población femenina.
The main objective of this study is to determine whether there are gender differences regarding the L2 vocabulary learning process which students completed on a Web-based platform. This investigation was conducted with a group of students leaning Spanish as an L2 at university level in Texas (n= 18). Qualitative and quantitative analyses indicate that the Web-based activities for vocabulary learning would favor the male population having a «gender effect».
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Aprendizaje de vocabulario en español como L2
Coeducación
Género
Web
Learning vocabulary in spanish as an L2
Coeducation
Gender
URI: http://hdl.handle.net/10481/32015
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Peart, S. El aprendizaje de vocabulario en español como L2 a través del uso de tecnología: un análisis de género. Porta Linguarum, 16: 179-192 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32015]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Peart.pdf488.66 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada