Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32014

Title: La expresión oral en lengua inglesa de los futuros maestros: un reto para el Espacio Europeo de Educación Superior
Other Titles: Future primary school teachers' oral production in english in: a challenge for the European Higher Education Area
Authors: Cortina-Pérez, Beatriz
Issue Date: Jun-2011
Abstract: Este artículo presenta una investigación fundamentada en el paradigma sociocrítico sobre los niveles de expresión oral en lengua inglesa de los futuros maestros, en concreto, de los alumnos de la Facultad de Educación y Humanidades de Ceuta (Universidad de Granada). Con el objetivo de conocer la influencia de la docencia universitaria actual sobre la expresión oral de los participantes (n=53), se realizó una toma inicial de datos y otra tras la asignatura Idioma Extranjero y su Didáctica. Los instrumentos de medición han sido variados: el perfil lingüístico del DIALANG, la prueba de expresión oral del nivel PET de los exámenes ESOL de Cambridge y una entrevista personal. Los resultados demuestran que una mayor formación en lengua extranjera es necesaria para afrontar con éxito las exigencias lingüísticas del EEES.
This paper presents a research, grounded on the sociocritical paradigm, about pre-service teachers’ EFL speaking skills, more concretely, students at the Faculty of Education and Humanities of Ceuta (University of Granada). With the purpose of knowing the influence of university teaching on the participants’ spoken competence (n=53), an initial speaking test was followed by a second one after the subject Foreign Language and its Didactics. Research instruments were varied: the linguistic profile of the DIALANG, the speaking test of the ESOL Cambridge PET level and a personal interview. Results support the idea that more EFL instruction is required to successfully face the linguistic requirements of the ESHE.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Expresión oral
Inglés como lengua extranjera
Evaluación
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Maestros
Dialang
PET
Speaking
EFL
Assessments
European Higher Education Area (EHEA)
Teachers
URI: http://hdl.handle.net/10481/32014
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cortina Pérez, B. La expresión oral en lengua inglesa de los futuros maestros: un reto para el Espacio Europeo de Educación Superior. Porta Linguarum, 16: 155-177 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32014]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
CortinaPerez.pdf778.51 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada