Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32013

Title: El portafolio como recurso para la reflexión y la autoevaluación en alumnos con dificultades de aprendizaje
Other Titles: The portfolio as a resource for reflection and self-evaluation with students having learning difficulties
Authors: Canga Alonso, Andrés
Issue Date: Jun-2011
Abstract: Este artículo analiza la inclusión del Portafolio Europeo de las Lenguas en el curriculum del Programa de Diversificación Curricular en un centro educativo de Asturias (España) para fomentar la reflexión y la autoevaluación en el proceso de aprendizaje de una lengua extranjera. En primer lugar, se relaciona el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas y el PEL con la autonomía de los aprendices. Posteriormente, se examinan las características del grupo de informantes y las actividades realizadas. Los resultados ponen de manifiesto que el PEL es una herramienta adecuada para favorecer la reflexión en alumnos con dificultades de aprendizaje.
This paper shows how the European Language Portfolio has been integrated into the Diversificación Curricular English syllabus at a Secondary School in Asturias (Spain) to promote self-reflection and self-assessment. It starts with an explanation of the relationship between the Common European Framework, the ELP, and learner autonomy. The second part deals with the main characteristics of the students, as well the tasks they have done during the study. The findings show that the ELP is a useful tool to promote self-assessment and self-reflection in students with learning difficulties.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Reflexión
Portafolio
Autoevaluación
Self-reflection
Portfolio
Self-assessment
URI: http://hdl.handle.net/10481/32013
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Canga Alonso, A. El portafolio como recurso para la reflexión y la autoevaluación en alumnos con dificultades de aprendizaje. Porta Linguarum, 16: 137-153 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32013]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
CangaAlonso.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada