Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32011

Title: The effect of presence versus absence of reading task and its difficulty level on reading strategies use
Other Titles: El efecto de la presencia frente a la ausencia de la actividad y nivel de la lectura en el uso de la estrategia de lectura
Authors: Sotoudehnama, Elaheh
Azimfar, Fereshteh
Issue Date: Jun-2011
Abstract: This study is an attempt to investigate the effect of presence vs. absence of a reading task (easy vs. difficult) and language proficiency level on the L2 learners' use of strategies. The findings indicated that including a reading task has no impact on strategy assessment; there is no significant difference between EFL students' overall reported strategies in different task conditions, and also the high-proficient learners used more reading strategies than the low-proficient ones. Moreover, opposite to Oxford el al.'s (2004) finding, there was no significant difference in the learners' strategies use considering the interaction between task difficulty and language proficiency.
En este trabajo intentamnos investigar el efecto de la presencia o ausencia de una tarea de lectura (fácil frente a difícil) y el nivel de dominio de la lengua en el uso de estrategias en los aprendices L2. Los resultados mostraron que la inclusión de tareas de lectura no tiene un impacto sobre la evaluación de la estrategia, destacando que los alumnos de un nivel superior usaron más estrategias que aquéllos con un nivel inferior. Según los resultados y al contrario de los resultados obtenidos por Oxford y otros (2004) no existe ninguna relación directa entre el nivel de textos de lectura y el nivel de las destrezas adquiridas.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Task difficulty level
Presence versus absence of task
Reading tasks
Dificultad de nivel de la tarea
Presencia o ausencia de actividad
Estrategias de lectura
Lectura
Reading strategies
URI: http://hdl.handle.net/10481/32011
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sotoudehnama, E.; Azimfar, F. The effect of presence versus absence of reading task and its difficulty level on reading strategies use. Porta Linguarum, 16: 105-121 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32011]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sotoudehnama.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada