Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32010

Title: The teaching of spanish as a heritage language: overview of what we need to know as educators
Other Titles: La enseñanza del español como lengua familiar: lo que los profesores necesitan saber
Authors: Said-Mohand, Aixa
Issue Date: Jun-2011
Abstract: In recent years, we have seen an increasing number of instructors faced with the knotty task of teaching Spanish to Heritage speakers. In order to deliver the best teaching methodology, it is important to take into account four central issues: (1) the social identity of Heritage speakers and the use of labels in academia, (2) the wide range of language proficiency among Heritage language learners, (3) the «undeveloped» academic register of Heritage learners, and (4) the all-important measurement of bilingual skills.
En años recientes se ha visto un incremento de profesores que tiene que afrontar la compleja tarea de impartir español a alumnos que lo tiene como lengua familiar. Para poder encontrar una metodología apropiada, es necesario tener en cuenta cuatro temas centrales: 1) la identidad social del bilingüe y las diferentes etiquetas que se usan en el mundo académico para identificarlos, 2) la amplia gama de niveles de competencia lingüística de los aprendices de español como lengua de herencia, 3) las habilidades de los aprendices en el español académico y 4) la medición de la competencia del bilingüe en general.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Heritage learners
Language proficiency
Academic and bilingual skills
Aprendices de lengua de herencia
Competencia lingüística
Habilidades académicas y bilingües
URI: http://hdl.handle.net/10481/32010
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Said-Mohand, A. The teaching of spanish as a heritage language: overview of what we need to know as educators. Porta Linguarum, 16: 89-104 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32010]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
SaidMohand.pdf318.35 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada