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Porta Linguarum, Nº16, junio 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32005

Title: Imitating english oral texts: a useful tool to learn english pronunciation?
Other Titles: La imitación de textos orales ingleses: ¿Una herramienta útil para aprender la pronunciación inglesa?
Authors: Lázaro Ibarrola, Amparo
Issue Date: Jun-2011
Abstract: This is a report on a specific methodological intervention to improve the pronunciation of 15 Spanish students of English. For 14 weeks, the students were trained in the imitation of English recordings (from films and TV series). One initial (at week 1) and one final (at week 14) imitation, as well as a free speech delivered by every student (at week 14), were analysed. The results indicate that the students slightly improved their pronunciation when imitating but were unable to transfer the gains to their free speech. Students’ impressions were also investigated. All students found the activity helpful and motivating.
Este trabajo presenta una intervención metodológica concreta para mejorar la pronunciación de 15 aprendices españoles de inglés. Durante 14 semanas los alumnos escucharon e imitaron extractos de series y películas en inglés. El análisis de datos incluye una imitación inicial (semana 1), una final (semana 14) y un pequeño discurso libre (semana 14) de cada alumno. Los análisis parecen indicar una leve mejora de la pronunciación en la imitación de textos pero cuyas características no parecen transferirse al discurso libre de los alumnos. Por otra parte, los alumnos explicaron que la actividad les había resultado útil y motivadora.
Sponsorship: This study was supported by the grant HUM2006-09775-C02-01/FILO awarded by the Spanish Ministry of Science and Technology.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Reading aloud
Oral text imitation
Pronunciation
English
Lectura en voz alta
Imitación de textos orales
Enseñanza
Pronunciación
Inglés
Teaching
URI: http://hdl.handle.net/10481/32005
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Lázaro Ibarrola, A. Imitating english oral texts: a useful tool to learn english pronunciation?. Porta Linguarum, 16: 49-63 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32005]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº16, junio 2011

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