The use of different spelling strategies among EFL young learners
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Analogy Children Retrieval Spelling strategies Analogía Recuperación Estrategias ortográficas
Fecha
2011-01Referencia bibliográfica
Baleghizadeh, S.; Dargahi, Z. The use of different spelling strategies among EFL young learners. Porta Linguarum, 15: 151-159 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31988]
Resumen
The present study aimed to investigate the frequency of children’s spelling
strategy use in the primary levels of learning English. It also compared the use of these
strategies in good and average spellers with those of poor spellers. The participants of
this study were 32 Iranian children at the first stages of learning to spell rated as being
either low, average, or above average spellers. The children were asked to spell 20
words in a dictation. They were observed while spelling and were asked about the
strategy they used to spell each word immediately after spelling. The results showed
that retrieval was the most frequently used strategy by the participants most frequently
used by the participants followed by sounding out and analogy. Considering the use of
strategies in good, average, and poor spellers, it was concluded that the most common
strategies for spelling were used more often by good and average spellers and less often
by poor spellers. Este trabajo tiene como objetivo investigar la frecuencia en el uso de
estrategias ortográficas de los niños en los primeros niveles del aprendizaje del inglés.
También se compara el uso de estas estrategias entre alumnos que escriben bien y
normal con los que obtenían pobres resultados. Los participantes de este estudio fueron
32 niños iraníes en los primeras etapas de aprendizaje de la escritura que han sido
clasificados en buenos, regulares y pobres atendiendo a su ortografía. Se pidió a los
estudiantes que escribieran 20 palabras en un dictado. Se les observó mientras las
escribían y se les preguntó sobre las estrategia que empleaban inmediatamente después
de escribir cada palabra. Los resultados muestran que la recuperación fue la estrategia
que más empleaban seguida de la pronunciación y la analogía. Considerando el uso de
las estrategias por parte de los tres grupos, los que escriben bien, normal y mal, se
puede concluir que las estrategias más comunes para escribir las empleaban con más
frecuencia los que escribían bien y normal, y con menor frecuencia los que obtuvieron
pobres resultados.