Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº15, enero 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31986

Title: Spanish and british teacher trainees on exchange in primary schools abroad: an intercultural experience in educational settings
Other Titles: Intercambio de futuros maestros españoles y británicos en el extranjero: una experiencia intercultural en contextos educativos
Authors: Durán Martínez, Ramiro
Issue Date: Jan-2011
Abstract: This paper focuses on the international exchange placement of the primary teachers’ training programme fostered through the agreement signed between the Spanish MEC and the English TDA. More specifically, as international teaching practice provides an exceptional opportunity for developing the intercultural dimension, the aim of the paper is to analyse the responses to the intercultural component central to the teaching placement of students from both countries as part of their training in the host country. Our analysis will be based on the information obtained from questionnaires that British and Spanish students answered at the end of their placement in foreign schools.
Este artículo analiza las prácticas internacionales de los programas de formación del profesorado de primaria fomentados a través del acuerdo firmado entre el MEC español y la TDA inglesa. Más concretamente, ya que las prácticas docentes internacionales proporcionan una oportunidad excepcional para el desarrollo de la dimensión intercultural, el objetivo del artículo reside en analizar las respuestas al componente intercultural central a las prácticas docentes de los estudiantes de ambos países como parte de su formación en el país anfitrión. Nuestro análisis se basará en la información obtenida a través de los cuestionarios que los estudiantes británicos y españoles respondieron al final de su estancia en los centros extranjeros.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: International teaching practice
Intercultural dimension
Primary education
Exchange placements
Prácticas docentes internacionales
Dimensión intercultural
Educación primaria
Intecambios de prácticas docentes
URI: http://hdl.handle.net/10481/31986
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Durán Martínez, R. Spanish and british teacher trainees on exchange in primary schools abroad: an intercultural experience in educational settings. Porta Linguarum, 15: 115-133 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31986]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº15, enero 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
DuranMartines.pdf372.92 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada