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Porta Linguarum, Nº15, enero 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31982

Title: Detecting learning disorders in students' written production in the foreign language: Are learner corpora of any help?
Other Titles: Detección de trastornos del aprendizaje en la producción escrita de los alumnos en lengua extranjera: ¿Pueden ser útiles los corpus de estudiantes?
Authors: Díez Bedmar, María Belén
Issue Date: Jan-2011
Abstract: This paper reports on the possibility to detect learning disorders when conducting Computer-aided Error Analysis (CEA). The study of a longitudinal learner corpus compiled at the Universidad de Jaén (Spain) and error-tagged with the Université Louvain Error Editor (Hutchinson, 1996; Dagneaux, Denness, Granger and Meunier, 1996) reveals that the disorder of written expression, i.e. dysorthographia, may be detected in the students’ production in the foreign language. Failure in recognising symptoms of this disorder may lead to incorrect interpretations of the CEAs, as the errors found in a learner corpus may be misleadingly attributed to the student’s language acquisition process rather than to his or her learning disorders.
Este artículo muestra la posibilidad de detectar trastornos de aprendizaje a la hora de realizar un análisis de errores informatizado. El estudio de un corpus de estudiantes longitudinal, compilado en la Univesidad de Jaén (España) y anotado con el anotador Université Louvain Error Editor (Hutchinson, 1996; Dagneaux, Denness, Granger and Meunier, 1996) muestra que es posible detectar un trastorno de la expresión escrita, disortografía, en la producción de estudiantes de inglés como lengua extranjera. Si los síntomas de este trastorno no se detectan, las interpretaciones de los resultados del análisis de errores informatizado pueden ser incorrectas, ya que los errores encontrados en un corpus de estudiantes se pueden atribuir de forma errónea al proceso de aprendizaje de idiomas del sujeto y no a su trastorno de aprendizaje.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Disorders in written expression
Dysorthographia
Computer-aided error analysis
Longitudinal learner corpus
Trastornos de la expresión escrita
Disortografía
Análisis de errores informatizado
Corpus de estudiantes longitudinal
URI: http://hdl.handle.net/10481/31982
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Díez Bedmar, M.B. Detecting learning disorders in students' written production in the foreign language: Are learner corpora of any help?. Porta Linguarum, 15: 35-54 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31982]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº15, enero 2011

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