Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº15, enero 2011 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31979

Title: Reflecting on the paradoxes of foreign language teacher education: a critical system analysis
Other Titles: Reflexiones sobre las paradojas de la formación del profesorado de lenguas: un análisis crítico del sistema
Authors: Tochon, François Victor
Issue Date: Jan-2011
Abstract: In the United States, Foreign Language Education is reshaped at a time when 75% of language teachers have retired, leaving an unprecedented vacuum. It is handicapped by paradoxes that prevent it from furthering its mission. Conjugating priority and neglect is a major challenge. Methods are often taught without epistemology, students tend to communicate without contents. Teaching of cultures is generally sanitized and stereotyped. Teacher educators professionalize student teachers who rarely understand their own cultural identity, potential foreignness and otherness. The student teachers’ reflection is enforced and their autonomy paradoxically guided. The way to deal with these contradictions is to articulate new priorities and reconceptualize the field as the inescapable branch of learning for world peace and social justice.
En los Estados Unidos, la formación en lengua extranjera está siendo reformulada en un momento en el que el 75% de los profesores de lengua se han jubilado, dejando así un vacío sin precedentes. Se encuentra con la dificultad de ciertas paradojas que evitan que pueda seguir aumentando su objetivo. Conjugar prioridad y negligencia es un gran reto. Los métodos se enseñan sin epistenología; los aprendices tienden a comunicarse sin contenidos. La enseñanza de las culturas es normalmente aséptica y llena de estereotipos. Los formadores del profesorado profesionalizan a sus discípulos, quienes en pocas ocasiones entienden su propia identidad cultural, extranjería y otredad. Se refuerza la reflexión de los futuros docentes y su autonomía, paradójicamente, se guía. El modo de tratar con estas contradicciones es articular nuevas prioridades y reconceptualizar el campo la rama imprescindible del aprendizaje para la paz mundial y la justicia social.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Foreign language education
Paradoxes
Reconceptualization
Politics of knowledge
Language teaching
Formación en lengua extranjera
Paradojas
Reconceptualización
Políticas del conocimiento
Enseñanza de lenguas
Justicia social
URI: http://hdl.handle.net/10481/31979
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Tochon, F.V. Reflecting on the paradoxes of foreign language teacher education: a critical system analysis. Porta Linguarum, 15: 7-24 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31979]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº15, enero 2011

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Tochon.pdf302.94 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada