Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº17, enero 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31975

Title: The effects of manipulating task complexity on the occurrence of language-related episodes during learner-learner interaction
Other Titles: Efectos de la manipulación de la complejidad de la tarea en el uso de episodios lingüísticos durante la interacción entre el alumnado
Authors: Heidari-Shahreza, Mohammad Ali
Dabaghi, Azizollah
Kassaian, Zohreh
Issue Date: Jan-2012
Abstract: The present study explored the effects of task complexity on the occurrence of language-related episodes during learner-learner interaction of 40 EFL students. Task complexity was manipulated using two factors: (1) reasoning demands; and (2) number of elements. Participants performed four tasks of two types (picture narration and picture difference). The study bore mixed results; while in some versions of the tasks, complexity and the occurrence of LREs positively correlated, this pattern did not hold true for all the tasks and proficiency levels. Moreover, the observed increase was mostly in the number of lexical LREs than that of grammatical ones.
El presente estudio exploró los efectos de la complejidad de la tarea en el uso de episodios relacionados con el lenguaje en la interacción alumno-alumno de 40 estudiantes de inglés como lengua extranjera. La complejidad de la tarea fue manipulada mediante dos factores: (1) exigencia de razonamiento, y (2) el número de elementos. Los participantes realizaron cuatro tareas de dos tipos (la narración de imagen y la diferencia de imagen). El estudio dio resultados mixtos, mientras que en algunas versiones de las tareas, la complejidad y la aparición de LRE mostró una correlación positiva, este patrón no es válido para todas las tareas y niveles de competencia. Por otra parte, el aumento observado fue en su mayoría en el número de LRE léxica y no en los elementos gramaticales.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Task complexity
Learner-learner interaction
EFL learners
Language-related episodes
Complejidad de tareas
Interacción alumno-alumno
Estudiantes de inglés como lengua extranjera
Episodios relacionados con la lengua
URI: http://hdl.handle.net/10481/31975
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Heidari-Shahreza, M.A.; Dabaghi, A.; Kassaian, Z. The effects of manipulating task complexity on the occurrence of language-related episodes during learner-learner interaction. Porta Linguarum, 17: 173-188 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/31975]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº17, enero 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
10 MOHAMMAD.pdf438.7 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada