Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº17, enero 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31960

Title: Examining the effects of proficiency, gender, and task type on the use of communication strategies
Other Titles: Un estudio sobre el impacto de la destreza, el género y tipo de actividades sobre las estrategias de la comunicación
Authors: Kaivanpanah, Shiva
Yamouty, Pooneh
Karami, Hossein
Issue Date: Jan-2012
Abstract: This paper reports on the study of the frequency of communication strategies, their relationship to task types, and gender differences in the use of CSs. A CS questionnaire was administered to 227 students at elementary, pre-intermediate, and intermediate levels. The results indicated that a) language proficiency does not influence the frequency of the CSs b) the task type has a significant impact on the type of CS employed, c) gender differences in the use of CSs are only significant for circumlocution, asking for clarification, omission, comprehension check, use of fillers, and over explicitness.
En este artículo se hace un estudio sobre la frecuencia de estrategias de la comunicación, su relación con las diferentes clases de actividades y las clases de género en las mismas. Para este estudio fue aplicado e l cuestionario CS a 227 estudiantes de los niveles elemental, pre-intermedio e intermedio obteniéndose los siguientes resultados: a) la destreza de la lengua no influye en la frecuencia de los CSs, b) las diferentes actividades tienen un gran impacto en la clase de CS que se emplean y c) las diferentes clases de género que se utilizan en los CSs sólo son importantes para la circunlocución, a la hora de hacer preguntas para clarificar ideas y comprobar el nivel de comprensión.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Communication strategy
Language proficiency
Task type
Estrategia comunicativa
Competencia lingüística
Tipo de tarea
URI: http://hdl.handle.net/10481/31960
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Kaivanpanah, S,; Yamouty, P.; Karami, H. Examining the effects of proficiency, gender, and task type on the use of communication strategies. Porta Linguarum, 17: 79-93 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/31960]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº17, enero 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
5 SHIVA KAIVANPANAH.pdf518.11 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada