Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº14, junio 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31948

Title: Las variables sexo, edad y lugar de trabajo en las actitudes de los profesores hacia la interacción oral en L1 y L2 en la clase de inglés de segundo de Bachillerato
Other Titles: The sex, age and working place in teachers' attitudes towards the L1 and L2 oral interaction in the English class in the second year of Baccalaureate
Authors: García Laborda, Jesús
Fernández Álvarez, Miguel
Issue Date: Jun-2010
Abstract: Este trabajo estudia las actitudes de 138 profesores de inglés de último año de escuela secundaria (2º Bachillerato) hacia el uso de la primera lengua (L1) y la lengua meta (L2) como medios de instrucción de L2. Al hacerlo, el artículo revisa el papel de input, cambio de código y actos de interacción entre el profesor y los estudiantes y su relación con las variables sexo, edad y tipo de escuela. El trabajo también muestra que las interacciones más comunes son: (1) dar instrucciones, (2) preguntas simples y peticiones, y (3) bienvenidas a los alumnos. Los resultados son especialmente significativos a la luz de los cambios que el Ministerio de Educación español trata de promover para la Prueba de Acceso a la Universidad (P.A.U.) de 2012.
This paper addresses the attitudes of 138 English teachers of the last year in high school (2nd. Bachillerato) towards the use of first language (L1) and the target language (L2) as means of L2 instruction. In doing so, the paper reviews the role of input, code switching and interaction acts between the teacher and the learners, and their relationship with the sex, age and type of school variables. The paper also shows that the most common interactions in L2 are: (1) giving instructions, (2) simple questions and requests, and (3) welcoming students. The results are especially significant in light of the changes that the Spanish Ministry of Education intends to promote in the 2012 University Entrance Examination (P.A.U.).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Pueba de acceso a la Universidad
Instrucción
Primera lengua
Segunda lengua
University entrance examination
Instruction
First language
Second language
URI: http://hdl.handle.net/10481/31948
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García Laborda, J.; Fernández Álvarez, M. Las variables sexo, edad y lugar de trabajo en las actitudes de los profesores hacia la interacción oral en L1 y L2 en la clase de inglés de segundo de Bachillerato. Porta Linguarum, 14: 91-103 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31948]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº14, junio 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GarciaLaborda.pdf280.62 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada