Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº14, junio 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31943

Title: Teachers' concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes
Other Titles: Preocupaciones del profesorado ante la implantación de programas AICLE
Authors: Pavón Vázquez, Víctor
Rubio, Fernando
Issue Date: Jun-2010
Abstract: The implementation of content and language integrated learning (CLIL) means significant changes in the way in which teaching is planned, sequenced and carried out. The adoption of a new curriculum, which integrates linguistic and nonlinguistic material, as well as the linguistic and methodological needs that come with the introduction of this type of teaching, have generated feelings of concern and uncertainty. This paper reports those concerns and uncertainties in the Andalusian context, and strives for clarifying issues related to the theoretical assumptions, teaching implementation and creation of teaching units in CLIL.
La implantación de la enseñanza integrada de lengua y contenidos (AICLE) supone la adopción de cambios significativos en la forma en la que la enseñanza es planificada, organizada y llevada a cabo. La adopción de un nuevo currículo basado en la integración de las áreas lingüísticas y de contenidos, así como los requisitos lingüísticos y metodológicos derivados de su implantación generan cierta preocupación y desconfianza. Este artículo aborda las causas que producen esta preocupación en el contexto de Andalucía, revisando los principios de la enseñanza AICLE en lo relativo a sus fundamentos teóricos y la problemática derivada de su aplicación.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educational policies
CLIL
Methodology
Plurilingual education
Multilingual education
Políticas educativas
AICLE
Metodología
Educación plurilingüe
Educación multilingüe
URI: http://hdl.handle.net/10481/31943
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pavón Vázquez, V.; Rubio, F. Teachers' concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes. Porta Linguarum, 14: 45-58 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31943]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº14, junio 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PavonVazquez.pdf266.79 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada