Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº13, enero 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31932

Title: Aprendizaje/ enseñanza del ritmo inglés en la educación primaria y secundaria
Other Titles: Teaching/ learning english rhythm in primary and secondary education
Authors: Gutiérrez Díez, Francisco
Issue Date: Jan-2010
Abstract: En este trabajo se presenta una visión general de la problemática de la enseñaza/aprendizaje del ritmo inglés por hispanohablantes y se proponen soluciones fundadas en la investigación empírica de los contrastes rítmicos entre el inglés y el español y en el análisis de errores rítmicos. Se incide en la conveniencia pedagógica de visualizar el ritmo como sustrato necesario en la estructuración de la entonación inglesa. Sobre la base del análisis de los principales contrastes rítmicos entre las dos lenguas y la tipificación de los errores, se ofrecen varias directrices para la didáctica del ritmo. Finalmente se argumenta sobre las ventajas de integrar la problemática de las formas fuertes y débiles del inglés como subsidiaria de la correspondiente al ritmo y la entonación.
In this paper we present an overview of the main problems involved in the teaching/learning of English rhythm to/by Spanish speakers, and propose solutions founded on both contrastive and error analysis. We think that it is pedagogically convenient to visualise rhythm as a necessary stratum in the structuring of English Intonation. On the basis of the analysis of rhythmic contrasts between the two languages and the typification of rhythmic errors, various guidelines for dealing with English rhythm are put forward. We argue over the advantages of integrating the teaching of strong/weak forms of English as ancillary to the teaching of rhythm and intonation.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Prosodia
Interlenguaje rítmico
Ritmo contrastivo
Errores de aprendizaje rítmico
Enseñanza del ritmo
Prosody
Rhytmic interlenguage
Contrastive rhythm
Rhythmic errors
Teaching of rhythm
URI: http://hdl.handle.net/10481/31932
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gutiérrez Díez, F. Aprendizaje/ enseñanza del ritmo inglés en la educación primaria y secundaria. Porta Linguarum, 13: 197-212 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31932]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº13, enero 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GutierrezDiez.pdf328.59 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada