Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº13, enero 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31931

Title: Retroalimentación negativa mediante reformulaciones correctivas: impacto en el desarrollo de la distinción modal en español como segunda lengua
Other Titles: Negative feedback through corrective recast: impact in the development of mood selection in spanish as a second language
Authors: Alonso Aparicio, Irene
Issue Date: Jan-2010
Abstract: Este artículo aborda sucintamente las posibilidades de la interacción oral y de la reformulación correctiva para contribuir al desarrollo de la interlengua. A continuación, se discute la adquisición de una estructura inherentemente difícil en la adquisición del español/segunda lengua (E/L2), la distinción modal. La segunda parte del trabajo presenta un estudio empírico cuyo objetivo es examinar la capacidad de las reformulaciones correctivas para contribuir al desarrollo de la distinción modal en oraciones condicionales potenciales en E/L2. Finalmente, se presenta una reflexión acerca de cómo pueden nuestros resultados informar sobre el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lengua no nativa.
The first part of this paper briefly deals with the possibilities of interaction and corrective recasts to facilitate interlanguage development. Following, we discuss the acquisition of an inherently difficult structure in Spanish/Second Language (S/L2), mood selection. In the second part of the paper, we report on a study that focuses on the possibilities of corrective recasts to aid the acquisition of mood selection in secondtype conditional sentences in S/L2. Conclusions are drawn about how our data might inform second language teaching and learning.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Interacción oral
Retroalimentación negativa
Reformulación correctiva
Distinción modal
Interaction
Negative feedback
Corrective recast
Mood selection
URI: http://hdl.handle.net/10481/31931
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Alonso Aparicio, I. Retroalimentación negativa mediante reformulaciones correctivas: impacto en el desarrollo de la distinción modal en español como segunda lengua. Porta Linguarum, 13: 179-195 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31931]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº13, enero 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
AlonsoAparicio.pdf449.61 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada