Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº13, enero 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31929

Title: Learning languages in study abroad and at home contexts: a critical review of comparative studies
Other Titles: Efectos de las estancias en el extranjero frente a la instrucción en el país de origen en la adquisición de lenguas: una revisión crítica de estudios comparativos
Authors: López Serrano, Sonia
Issue Date: Jan-2010
Abstract: In the last two decades numerous studies have been conducted to document the language learning gains in a second language (L2) thought to be prompted by study abroad (SA) programs. Although different research syntheses have been attempted to take stock of the findings involved, no review to date has been conducted with a view to analyze those studies in which researchers have compared the learning effects of SA contexts and those of at home (AH) regular classrooms. The present review is an attempt to identify the studies that have adopted this comparative approach and to critically assess the dimensions investigated, the methodology used and the main findings reported. A number of methodological issues awaiting to be addressed in future research are also discussed.
En las últimas dos décadas se han llevado a cabo numerosos estudios cuyo objetivo es documentar los beneficios lingüísticos que reportan las estancias en el extranjero (SA) en la adquisición de una segunda lengua (L2). Aunque algunas revisiones han intentado hacer balance de la investigación en el área, no se ha llevado a cabo ninguna revisión con la idea de analizar aquellos estudios en los que se han comparado los efectos de las estancias en el extranjero con la instrucción formal en el país de origen. La presente revisión tiene como fin identificar los estudios que han adoptado un enfoque comparativo, así como evaluar de forma crítica las dimensiones analizadas, la metodología empleada y los principales resultados reportados. También se discuten algunos aspectos metodológicos que deberían considerarse al llevar a cabo futuras investigaciones en el área.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Learning contexts
Study abroad
Foreign language acquisition
Contextos de aprendizaje
Estancias en el extranjero
Adquisición de lenguas extranjeras
URI: http://hdl.handle.net/10481/31929
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López Serrano, S. Learning languages in study abroad and at home contexts: a critical review of comparative studies. Porta Linguarum, 13: 149-163 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31929]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº13, enero 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
LopezSerrano.pdf329.58 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada