Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº13, enero 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31927

Title: The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency
Other Titles: La efectividad del uso del inglés como único medio de instrucción en las clases de inglés: respuesta de los estudiantes y mejora en los niveles
Authors: Wong, Ruth M. H.
Issue Date: Jan-2010
Abstract: This longitudinal action research study investigates the effectiveness of English as the sole medium of instruction in Hong Kong by comparing the preferences of two non-native English language classes under two different teaching policies, while also examining both classes for any potential correlations with improved English proficiency. In one English class, an English-only policy was strictly enforced, while in the second class the use of Cantonese (the students’ first language) was permitted. Results revealed that not only did the class under the strict policy have a stronger preference for English as the sole medium of instruction, but their English proficiency had also become higher than that of the more Cantonese-tolerant class.
Este estudio investigación-acción se centra en la efectividad del ingles como único medio de instrucción en Hong-Kong comparando las preferencias de dos grupos de lengua inglesa que no son nativos bajo dos políticas diferentes, a la vez que se examinan ambas clases para observar posibles correlaciones con respecto a una mejora en el nivel de ingles. En una de las clases de inglés, se sigue una política estricta de “sólo en ingles”, mientras que en la segunda, sí se permitía el uso del cantonés (primera lengua de los estudiantes). Los resultados demuestran que el grupo sometido a la política estricta de “solo en ingles” prefería mucho más el uso de esta lengua además de que también su nivel había mejorado mucho más que el grupo en el que se permitía el cantonés.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Learning strategies
Hong Kong
URI: http://hdl.handle.net/10481/31927
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Wong, R.M.H. The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency. Porta Linguarum, 13: 119-130 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31927]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº13, enero 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Wong.pdf402.98 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada