Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº13, enero 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31923

Title: Blended learning and the European Higher Education Area: the use of webquests
Other Titles: Formación combinada en el Espacio Europeo de Educación Superior: el uso de webquests
Authors: Baelo, Sonia
Issue Date: Jan-2010
Abstract: This paper deals with the new pedagogical approaches that the European Higher Education Area (EHEA) demands in the university system and proposes blended learning as an effective means to meet these demands. Blended learning refers to language courses that combine the use of technology and distant learning with face-toface classes. WebQuests, which are inquiry-oriented activities that elicit higher-order thinking, can be easily combined with face-to-face classroom activities. This blended learning methodology can be an adequate means to adapt language subjects to the EHEA demands. Blended learning and WebQuests elicit higher order thinking, foster the development of instrumental systemic and interpersonal competences and can be easily integrated in an accumulation and transfer system based on ECTS credits.
Este artículo gira en torno a las nuevas aproximaciones pedagógicas que el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) demanda en el sistema universitario y propone la formación combinada o blended learning como un modo efectivo de cumplir estas demandas. La formación combinada se refiere a los cursos de idiomas que combinan el uso de nuevas tecnologías y el aprendizaje a distancia con clases presenciales. Las WebQuests, que son actividades de indagación/investigación que suscitan pensamiento de orden superior, pueden ser fácilmente combinadas con actividades en clases presenciales. Esta metodología puede ser una forma adecuada de adaptar las asignaturas de idiomas a las demandas del EEES. El blended learning y las WebQuests suscitan el pensamiento de orden superior, fomentan el desarrollo de las competencias instrumentales, sistémicas e interpersonales y pueden ser fácilmente integradas en un sistema de transferencia y acumulativo basado en los créditos ECTS.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: European Higher Education Area (EHEA)
Blended learning
WebQuests
English for Specific Purposes (ESP)
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Fromación combinada
Inglés para fines específicos
URI: http://hdl.handle.net/10481/31923
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Baelo, S. Blended learning and the european higher education area: the use of webquests. Porta Linguarum, 13: 43-53 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31923]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº13, enero 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Baelo.pdf509.29 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada