Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº13, enero 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31921

Title: Vocabulary gender patterns in EFL compositions: a cross sectional and longitudinal study
Other Titles: Patrones de género en el vocabulario en redacciones en inglés como lengua extranjera: un estudio longitudinal transversal
Authors: Ojeda Alba, Julieta
Jiménez Catalán, Rosa María
Issue Date: Jan-2010
Abstract: The correlation between the level of lexical competence of an individual and his/her academic success has long been established, hence the importance of selecting the vocabulary input presented to language learners. The sex/ gender variable may affect the way a learner acquires new words. With an eye on these factors the present paper analyses the vocabulary production of a sample of 204 EFL learners (102 males and 102 females) when writing school compositions at two stages of their learning process, 4th year of primary school and 1st year of ESO. The data obtained, we believe, may help designing classroom materials.
La correlación entre la competencia léxica de un individuo y su aprovechamiento académico se ha establecido hace tiempo, de ahí la importancia que tiene la selección del léxico que se presenta a los aprendices de una lengua; por otro lado, el factor sexo/ género es una variable que puede afectar el aprendizaje de una segunda lengua. Teniendo en cuenta estos aspectos, este trabajo analiza la producción léxica de 204 estudiantes (102 niños y 102 niñas) en dos fases de su aprendizaje, 4º de primaria 1º de la ESO. Consideramos que los datos obtenidos pueden ayudar al diseño de materials educativos.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Vocabulary
Gender
Longitudinal study
Vocabulario
Género
Estudio longitudinal
URI: http://hdl.handle.net/10481/31921
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ojeda Alba, J.; Jiménez Catalán, R.M. Vocabulary gender patterns in EFL compositions: a cross sectional and longitudinal study. Porta Linguarum, 13: 9-27 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31921]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº13, enero 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
OjedaAlba.pdf302.82 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada