Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorKalocsai, Karolina
dc.date.accessioned2014-05-22T10:43:10Z
dc.date.available2014-05-22T10:43:10Z
dc.date.issued2009-06
dc.identifier.citationKalocsai, K. Semantically marked english subjects: potential and actual areas of difficulty from the point of view of hungarian learners of enlish. Porta Linguarum, 12: 55-74 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31871]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31871
dc.description.abstractL2 learners of English often come across sentences such as Next month sees the president in town or The hospital treats people with a rare condition. These sentences are challenging because of the non-agentive semantic roles they take in their subject position. I have set the goal of the present paper to document how 65 Hungarian learners at various levels of English proficiency cope with a range of non-agentive roles; and whether the semantically marked subjects pose an area of difficulty for them. The present study has great potential because of its major pedagogical implications and the valuable insights it provides into the typological differences between English and Hungarian.es_ES
dc.description.abstractEl fin de este artículo es documentar como alumnos húngaros de inglés con distintos niveles se manejan con una gama de funciones no agentivas y si ésta les presenta dificultades. El estudio presenta importantes implicaciones pedagógicas y la introspección que proporciona en cuanto a las diferencias tipológicas entre inglés y húngaro.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectNon-agentive subjectses_ES
dc.subjectSemantic roleses_ES
dc.subjectMarkednesses_ES
dc.subjectLearner errores_ES
dc.subjectDegree of difficultyes_ES
dc.subjectSujeto no agentivases_ES
dc.subjectFunciones semánticases_ES
dc.subjectMarcaciónes_ES
dc.subjectErrores de alumnoses_ES
dc.subjectGrado de dificultades_ES
dc.titleSemantically marked english subjects: potential and actual areas of difficulty from the point of view of hungarian learners of enlishes_ES
dc.title.alternativeSujetos marcados semánticamente en inglés: áreas de dificultad potenciales y reales desde el punto de vista de los estudiantes húngaros de ingléses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31871
dc.type1info:eu-repo/semantics/articlees_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License