Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº12, junio 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31870

Title: An in-depth evaluation of interchange seires (3rd edition)
Other Titles: Una evaluación a fondo de series de intercambio (3ª edición)
Authors: Sahragard, R.
Rahimi, A.
Zaremoayeddi, I.
Issue Date: Jun-2009
Abstract: In today’s classrooms, textbooks play a very crucial role in the realm of language teaching and learning. And after teachers, they are considered to be the next important factor in the second/foreign language classroom. Therefore, selecting a proper textbook for a class has been one of the most important tasks for teachers. Whether the teacher should have the freedom to select the materials for evaluation and adaptation or not still remains controversial. One thing is clear, however, and that is evaluation is usually done and no one denies its necessity. Along the lines of arguments presented so far, the main thrust of the present research is to carry out an evaluation on a series of ELT materials namely, Interchange 3rd edition. For this purpose Littlejohn’s detailed framework (1998) is employed in this attempt. The scheme attempts to evaluate the selected textbook regardless of how it is used in the classroom, what he calls analyzing the material ‘as it is’. Interchange is not completely along with the objectives intended for it. It doesn’t use learners or even the teachers as a source for its content. Supra sentential level as well is ignored for both the expected output and input of the learners. More importantly these are not the learners who initiate the tasks. Interchange series; on the other, hand focus mainly on pair works and meaning. They also encourage students to use the language and more importantly they more often require them to express themselves than to be a listener.
En las aulas de hoy, los manuales juegan un papel muy crucial en el “reino” de enseñanza de los idiomas. Después de los profesores, los libros de texto son el factor más importante en el aula de idioma extranjero. Por eso, la selección de manuales apropiados para la clase ha sido una de las tareas más importantes del profesorado. Hasta qué punto el profesor debería tener la libertad de seleccionar los materiales para la evaluación y la adaptación sigue siendo algo polémico. Una cosa parece clara, la evaluación por lo general es un hecho y nadie niega su necesidad. A lo largo de las líneas argumentales que presentamos aquí, realizamos una evaluación sobre una serie de materiales de ELT a saber, Interchange 3ª edición. Para ello, hemos empleado el modelo de Littlejohn (1998). El estudio evalúa el manual seleccionado independientemente de cómo éste es usado en el aula, lo que él llama el análisis del material “tal y como es”.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Textbook evaluation
In-depth analysis
Evaluación de libros de texto
Análisis
URI: http://hdl.handle.net/10481/31870
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sahragard, R.; Rahimi, A.; Zaremoayeddi, I. An in-depth evaluation of interchange seires (3rd edition). Porta Linguarum, 12: 37-54 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31870]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº12, junio 2009

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sharagard.pdf351.33 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada