Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº12, junio 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31869

Title: Teachers’ motivation, classroom strategy use, students’ motivation and second language achievement
Other Titles: Motivación del profesorado, uso de estrategias en la clase, motivación del alumnado y logros en segundas lengua
Authors: Bernaus, Mercè
Wilson, Annie
Gardner, Robert C.
Issue Date: Jun-2009
Abstract: The purpose of this study was to investigate student motivation and achievement in English and their relation to teacher motivation and strategy use in the classroom. Research participants were 31 teachers in Catalonia (Spain) and the 694 students in their classes. The unit of analysis was the English class. The results of our study suggest that teacher motivation is related to teacher use of motivating strategies, which in turn are related to student motivation and English Achievement. Thus, any change in the educational system that promotes higher levels of teacher motivation should result in improved levels of education of the students.
Este estudio pretende investigar la motivación de los estudiantes y sus logros en el aprendizaje del inglés relacionado con la motivación del profesor y el uso de estrategias en el aula. Los participantes en este trabajo de investigación eran 31 profesores en Cataluña y los 694 estudiantes de sus clases. La clase se utilizó como unidad de medida en los análisis. Los resultados de nuestro estudio insinúan que la motivación del profesor está relacionada con el uso que hace el profesor de estrategias motivadoras, que a su vez se relacionan con la motivación del alumnado y sus logros en inglés. De manera que cualquier cambio en el sistema educativo que fomente la motivación del profesorado puede beneficiar la educación de los alumnos.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Teacher's motivation
Students' motivation
Motivating strategy use
FL achievement
Motivación
Profesores
Estudiantes
URI: http://hdl.handle.net/10481/31869
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bernaus, M.; Wilson, A.; Gardner, R.C. Teachers’ motivation, classroom strategy use, students’ motivation and second language achievement. Porta Linguarum, 12: 25-36 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31869]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº12, junio 2009

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Bernaus.pdf300.35 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada