Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº11, enero 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31844

Title: Una propuesta didáctica para el aprendizaje de la lengua francesa a través del «slam»
Other Titles: A didactic proposal for learning french through «slam»
Authors: Urbano Marchi, Brigitte
Issue Date: Jan-2009
Abstract: El «slam» es una técnica poética en lengua oral que se recita en la Francia actual. Este artículo describe una serie de actividades realizadas en torno a un «slam», para trabajar las competencias comunicativas en clase de Français Langue Etrangère (FLE). Estas actividades, que tienen carácter interdisciplinar, ya que abordan contenidos de Historia y Geografía, presentan una Francia multicultural y ponen de manifiesto su diversidad lingüística. En el diseño de esta propuesta se ha tenido en cuenta el actual Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas.
«Slam» is a poetic technique in oral language that is recited in present day France. This paper presents a group of activities carried out around a particular «slam» which are very useful for working on communicative skills on Français Langue Etrangère (FLE) lessons. These activities have an interdisciplinary nature since they deal with History and Geography knowledge . These activities provide an approach on a multicultural France and highlight linguistic diversity. This proposal follows requirements the Common European Framework of Reference for Languages.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Slam
Aprendizaje lengua francesa
Marco común europeo de referencia para las lenguas (MCER)
Competencias generales
Competencias comunicativas
Francia
French language learning
Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
General competencies
Communicative skills
France
URI: http://hdl.handle.net/10481/31844
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Urbano Marchi, B. Una propuesta didáctica para el aprendizaje de la lengua francesa a través del «slam». Porta Linguarum, 11: 147-162 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31844]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº11, enero 2009

Files in This Item:

File Description SizeFormat
UrbanoMarchi.pdf310.88 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada