Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº10, junio 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31784

Title: Integración de los corpus como herramienta de apoyo en la enseñanza de ESP
Authors: López Sanjuan, Victoria
Issue Date: Jun-2008
Abstract: En los últimos años se ha estudiado la aplicación de los corpus a la enseñanza de lenguas, dada su condición de textos reales. Sin embargo, para ver la validez de la aplicación de los corpus a la enseñanza de lenguas es necesario mostrarlo desde dos perspectivas diferentes: la de los aprendientes y la de los docentes que son quienes van a hacer uso de ellos en el proceso de aprendizaje. Además, aquí se propone su integración en el proceso de aprendizaje como herramienta de apoyo y se muestra un modo sencillo de compilar un corpus de ESP a través de Internet.
Recently, the application of corpora to language learning has been studied, due to their condition of real texts. However, in order to consider the utility of this application, it’s needed to show it from two different perspectives: the teacher and the learner, because they are the potential users in the learning process. Moreover, here the integration of corpora in the learning process is seen as an assistance tool, and an easy way to compile an ESP corpus from the Internet.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Corpus
Corpora
Fines específicos
ESP
Internet
Enseñanza
Learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/31784
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López Sanjuan, V. Integración de los corpus como herramienta de apoyo en la enseñanza de ESP. Porta Linguarum, 10: 115-136 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31784]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº10, junio 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
LopezSanjuan.pdf6.76 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada