Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº10, junio 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31783

Title: Algunas causas de la mala práctica docente en lenguas extranjeras
Authors: García Mata, Jorge
Issue Date: Jun-2008
Abstract: Tan importante como resaltar los rasgos de los buenos profesores de lengua extranjera resulta señalar los evidentes fallos de aquellos que no pertenecen a tal grupo. Ser un profesional de la enseñanza –en el sentido de ganarse la vida con ésta – no lo convierte a uno automáticamente en un buen profesor: ello requiere otros atributos que pueden categorizarse como ‘personales’, ‘metodológicos’ o ‘lingüísticos’. Este artículo explora dichas categorías y el modo en que se interrelacionan, según modelos previos, y describe cómo los profesores pueden entrar en ciclos positivos o negativos que afectan seriamente su desarrollo profesional.
It is as important to highlight the features of good foreign language teachers as it is to point out the evident pitfalls of those who are not in that group. Being a professional teacher –in the sense of making one’s living from teaching– is far from automatically being a good teacher: this calls for other traits that may be categorized as ‘personal’, ‘methodological’ or ‘linguistic’. This paper explores these categories and the way they interact with one another according to previous models, and describes how teachers may enter into either positive or negative cycles that severely affect their professional development.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Formación docente
Teacher training
Responsabilidad
Responsibility
Malos profesores
Bad teachers
Profesionalismo
Professionalism
Lengua extranjera
Foreign language
URI: http://hdl.handle.net/10481/31783
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García Mata, J. Algunas causas de la mala práctica docente en lenguas extranjeras. Porta Linguarum, 10: 101-114 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31783]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº10, junio 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GarciaMata.pdf367.32 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada