Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº10, junio 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31776

Title: The psychosocial predisposition effects in second language learning: motivational profile in portuguese and catalan samples
Authors: Figueiredo, Sandra
Silva, Carlos
Issue Date: Jun-2008
Abstract: This present study examines the non-linguistic outcomes of second language learners groups and the data for this study were collected from an application of a test battery-BAMA (motivational, affective and learning aspects assessment), developed in PhD research context. Were found differences between children and adolescents (305 portuguese and 279 catalan immigran students), regarding motivation and attitudes in the second language learning and psychosocial adaptation contexts, taking into account their nationalieties, mother tongues, age and gender. The children and female catalan present the most favourable means, as predcitors in the languages learning, what we can relate to previous research. In othe hand, the portuguese sample presents a distinct other profile, which could be compromising the language learning and psychosocial development.
En la aplicación de la batería BAMA (que evalúa motivación, factores afectivos y aprendizaje), en el contexto de investigación de doctorado, encontramos diferencias en la motivación y las actitudes hacia el aprendizaje de segundas lenguas y su adaptación psicosocial entre niños y adolescentes, 305 portugueses y 279 estudiantes catalanes de origen inmigrante. Las diferencias observadas están relacionadas con la nacionalidad, la lengua materna, la edad y el género. Los estudiantes más jóvenes y las chicas catalanas obtienen medias más favorables que predicen mejores resultados en el aprendizaje de lenguas, como en otros estudios. Los alumnos portugueses presentan el otro perfil que podría comprometer el aprendizaje de idiomas y el desarrollo psicosocial.
Sponsorship: This PhD research is sponsored by Foundation for Science and Technology (FCT), Portugal, with the grant reference SFRH/BD/24819/2005.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Second language acquisition
Adquisición de lenguas
Cognition
Cognición
Attitudes
Actitudes
Motivation
Motivación
Age
Edad
Gender
Género
URI: http://hdl.handle.net/10481/31776
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Figueiredo, S.; Silva, C. The psychosocial predisposition effects in second language learning: motivational profile in portuguese and catalan samples. Porta Linguarum, 10: 7-20 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31776]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº10, junio 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Figueiredo.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada