Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMing Har Wong, Ruth
dc.date.accessioned2014-05-16T12:59:55Z
dc.date.available2014-05-16T12:59:55Z
dc.date.issued2008-01
dc.identifier.citationMing Har Wong, R. Competency-based english teaching and leaning: investigating pre-service teachers of chinese's learning experience. Porta Linguarum, 9: 179-198 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31753]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31753
dc.description.abstractEnglish competency is known as one of the crucial skills in various social contexts in Hong Kong. In tertiary educational setting, English courses do not focus solely on the development of the four language skills. Rather, they put emphasis on the application of English Language for academic use or instrumental use. This paper will investigate the effectiveness of the implementation of competency-based ESL teaching and the learning situation of a group of 70 pre-service teachers of Chinese in a Hong Kong tertiary institute. This paper also intends to draw implications from our findings to answer the following questions: (1) How do tertiary students respond to competencybased ESL teaching and learning? (2) What are the difficulties in implementing competencybased approach? (3) What implications has competency-based ESL teaching and learning drawn to assessment and material design in Hong Kong context? Through answering the above questions, it is hoped that light can be shed on competency-based ESL researches and give insights to the development of competency-based ESL teaching in terms of material design and assessment.es_ES
dc.description.abstractLa competencia en inglés se entiende como una de las destrezas cruciales en varios contextos sociales de Honk Kong. En la educación superior, los cursos de inglés no se centran sólo en las cuatro destrezas del lenguaje sino que ponen más énfasis en la aplicación de la lengua inglesa para uso académico o instrumental. Este trabajo investiga la efectividad de la puesta en práctica de una enseñanza basada en competencias y la situación de aprendizaje en la que se encuentran 70 alumnos que serán profesores de chino en un centro de educación superior intentando dar respuesta a preguntas tales como de qué manera responden estos alumnos a la enseñanza y el aprendizaje basado en tareas, qué dificultades aparecen al aplicarlo y cuáles son los efectos sobre la evaluación y la elaboración de materiales, intentando así iluminar futuras investigaciones, desarrollos de modelos de evaluación e incluso la mejora en los recursos.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectCompetency based ESles_ES
dc.subjectEnseñanza/aprendizaje del ILEes_ES
dc.subjectTeaching and learninges_ES
dc.subjectEvaluación es_ES
dc.subjectAssessmentes_ES
dc.subjectDiseño de materialeses_ES
dc.subjectMaterial designes_ES
dc.titleCompetency-based english teaching and leaning: investigating pre-service teachers of chinese's learning experiencees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31753


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License