Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVokic, Gabriela
dc.date.accessioned2014-05-16T12:32:10Z
dc.date.available2014-05-16T12:32:10Z
dc.date.issued2008-01
dc.identifier.citationVokic, G. Feedback in L2 writing: the students' perspective. Porta Linguarum, 9: 139-155 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31750]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31750
dc.description.abstractGiven the disparate views in L2 writing literature on what constitutes effective teacher feedback, this qualitative study approached this issue from the student’s perspective. In order to examine what constitutes effective teacher feedback from the student’s standpoint, fifty-four student responses to three drastically different feedback styles were analyzed. The results of this preliminary study are partially in line with Hyland (1998), since it was found that whether a particular style of feedback is regarded as effective or not depends on students’ individual preferences, their individual differences in needs and student approaches to writing. Implications for teaching L2 writing are discussed.es_ES
dc.description.abstractDadas las posturas dispares en la literatura existente sobre la escritura en L2 acerca de lo que constituye feedback eficiente, este trabajo cualitativo preliminar investiga el asunto desde el punto de vista del estudiante. Para examinar qué constituye feedback eficiente desde la perspectiva estudiantil, se han analizado reacciones de cincuentaicuatro estudiantes a tres tipos de feedback drásticamente diferentes. Los resultados coinciden con Hyland (1998). Se ha concluido que la eficiencia de cierto tipo de feedback depende de las preferencias individuales de los estudiantes, las diferencias en sus necesidades y sus enfoques al proceso de escritura. También se presentan implicaciones pedagógicas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectL2 writtinges_ES
dc.subjectEscritura en L2es_ES
dc.subjectTeacher feedbackes_ES
dc.subjectFeedback del instructores_ES
dc.subjectStudent preferenceses_ES
dc.subjectFeedback estudiantiles_ES
dc.subjectPedagogyes_ES
dc.subjectPedagogía es_ES
dc.titleFeedback in L2 writing: the students' perspectivees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31750


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License