Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31750

Title: Feedback in L2 writing: the students' perspective
Authors: Vokic, Gabriela
Issue Date: Jan-2008
Abstract: Given the disparate views in L2 writing literature on what constitutes effective teacher feedback, this qualitative study approached this issue from the student’s perspective. In order to examine what constitutes effective teacher feedback from the student’s standpoint, fifty-four student responses to three drastically different feedback styles were analyzed. The results of this preliminary study are partially in line with Hyland (1998), since it was found that whether a particular style of feedback is regarded as effective or not depends on students’ individual preferences, their individual differences in needs and student approaches to writing. Implications for teaching L2 writing are discussed.
Dadas las posturas dispares en la literatura existente sobre la escritura en L2 acerca de lo que constituye feedback eficiente, este trabajo cualitativo preliminar investiga el asunto desde el punto de vista del estudiante. Para examinar qué constituye feedback eficiente desde la perspectiva estudiantil, se han analizado reacciones de cincuentaicuatro estudiantes a tres tipos de feedback drásticamente diferentes. Los resultados coinciden con Hyland (1998). Se ha concluido que la eficiencia de cierto tipo de feedback depende de las preferencias individuales de los estudiantes, las diferencias en sus necesidades y sus enfoques al proceso de escritura. También se presentan implicaciones pedagógicas.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: L2 writting
Escritura en L2
Teacher feedback
Feedback del instructor
Student preferences
Feedback estudiantil
Pedagogy
Pedagogía
URI: http://hdl.handle.net/10481/31750
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Vokic, G. Feedback in L2 writing: the students' perspective. Porta Linguarum, 9: 139-155 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31750]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vokic.pdf32.34 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada