Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31749

Title: Peer-assessment in the ESL classroom: a practical project
Authors: Maíz Arévalo, Carmen
Issue Date: Jan-2008
Abstract: The Common European Framework is aimed at bringing the learner back to the centre of the teaching-learning process. As teachers, we should become helping tools intended to raise the learner’s awareness of their own potential. Within this framework, self-assessment gains more importance that it has been usually given to. Quite surprisingly, however, peer-assessment1 is hardly ever mentioned in the CEF. This paper is aimed at exploring the use of peer-assessment in the ESL classroom while describing and analysing a three-month project.
El Marco Común Europeo tiene como objetivo situar al estudiante en el centro del proceso de aprendizaje. Como profesores, deberíamos convertirnos en herramientas destinadas a despertar la conciencia del alumno sobre su propio potencial. En este marco, la auto-evaluación adquiere mayor importancia de la que se le ha dado normalmente. Sorprendentemente, sin embargo, la evaluación por pares apenas si es mencionada en el Marco Común Europeo. Este artículo pretende explorar el uso de la evaluación por pares en la clase de inglés como segunda lengua además de describir y analizar un proyecto práctico que ha tenido lugar durante tres meses.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Peer-assessment
Evaluación por pares
ESL
Enseñanza y aprendizaje del inglés
URI: http://hdl.handle.net/10481/31749
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Maíz Arévalo, C. Peer-assessment in the ESL classroom: a practical project. Porta Linguarum, 9: 127-138 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31749]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Maiz_ESL.pdf110.06 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada