Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31748

Title: L1 in the EFL classroom: more a help than a hindrance?
Authors: Rodríguez Juárez, Carolina
Oxbrow, Gina
Issue Date: Jan-2008
Abstract: The use of the L1 in monolingual contexts has been somewhat frowned upon in EFL classrooms over the years, with teaching activities usually conducted exclusively in the target language. However, if used judiciously, the mother tongue may in fact become a teaching and learning resource which can greatly enhance the acquisition process and encourage learners to focus on similarities and differences between their L1 and the language under study. In the present study, we shall explore the use of L1 and translation with first-year English Language students of ‘English Philology’ at the University of Las Palmas de Gran Canaria, Spain.
El uso de la lengua materna en contextos monolingües de enseñanza del inglés como lengua extranjera ha estado a menudo mal considerado, realizándose las tareas docentes exclusivamente en la lengua meta. Sin embargo, el uso sensato de la lengua materna puede de hecho servir como un recurso de enseñanza/aprendizaje que puede mejorar los procesos de adquisición y ayudar a los alumnos a centrarse en las diferencias y similitudes entre su lengua y la lengua extranjera. En este trabajo, investigaremos el uso de la lengua materna y de la traducción en alumnos de primer curso de Filología Inglesa de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, España.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Mother tongue
Lengua materna
Translation
Traducción
Contrastive analysis
Análisis contrastivo
EFL classroom practice
Actividades en el aula de inglés
URI: http://hdl.handle.net/10481/31748
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez Juárez, C.; Oxbrow, G. L1 in the EFL classroom: more a help than a hindrance?. Porta Linguarum, 9: 93-109 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31748]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Rodriguez_EFL.pdf191.03 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada