Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31746

Title: Designing a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context
Authors: Andreou, Georgia
Galantomos, Loannis
Issue Date: Jan-2008
Abstract: In this paper we address the aspects that will determine the planning of a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context. We argue that the theoretical background of the cognitive linguistic enterprise alters slightly the normal processes of developing learning materials. Hence, a series of preliminary and theoretical/practical concerns are introduced in order to answer the question of how a conceptual syllabus should look like.
En este artículo abordamos los aspectos que deben tenerse en cuenta en la programación de un programa conceptual para la enseñanza de las metáforas en la lengua extranjera. Proponemos que el marco teórico de la lingüística cognitiva influye en cierta medida en los procesos normales de desarrollo de materiales de aprendizaje. Por tanto, presentamos una serie de cuestiones preliminares de carácter teórico-práctico, con el fin de dar respuesta a la cuestión de cómo debería ser un syllabus o programa conceptual.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Conceptual syllabus
Programa conceptual
Teaching metaphors
Enseñanza
Metáfora
Cognitive linguistics
Lingüística cognitiva
URI: http://hdl.handle.net/10481/31746
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Andreou, G.; Galantomos, L. Designing a conceptual syllabus for teaching metaphors and idioms in a foreign language context. Porta Linguarum, 9: 69-77 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31746]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Andreou_Syllabus.pdf92.63 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada