Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31743

Title: Una propuesta de evaluación en el EEES: el uso del portfolio en una clase de idiomas
Authors: Martínez Lirola, María
Issue Date: Jan-2008
Abstract: Este artículo es el resultado de la puesta en práctica de experiencias metodológicas acordes con el Espacio Europeo de Educación Superior como el aprendizaje colaborativo y el aprendizaje autónomo así como del diseño y de la puesta en práctica de nuevos criterios y procedimientos de evaluación de modo que el examen final no tenga todo el peso de la nota de la asignatura. Nuestro fin era potenciar la idea de que el alumno es el protagonista del proceso de enseñanza-aprendizaje y no un mero receptor pasivo de las informaciones seleccionadas por el profesor. Para llevar a cabo estas ideas acordes con la filosofía de la convergencia europea y el EEES, decidimos implantar una evaluación basada en el uso del portfolio en una asignatura troncal de tercero de Filología Inglesa. Los resultados ponen de manifiesto que los alumnos aprenden más y obtienen mejores resultados.
This article is based on putting into practice methodological experiences based on the philosophy of the European Higher Education such as collaborative learning and autonomous learning. Apart from this, the article is also based on using new criteria and procedures to evaluate students in such a way that the final exam is not the only grade to base students’ learning process. Our end was to emphasize that students are the protagonists of the teachinglearning process and not just passive receivers of the information selected by the lecturer. To put into practice these ideas related to the European Credit Transfer System, we decided to evaluate students using a portfolio in a core subject of the third year of English Studies. The results show that students learn more and get better results.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
European framework
Evaluación
Evaluation
Portfolio
Aprendizaje
Learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/31743
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Martínez Lirola, M. Una propuesta de evaluación en el EEES: el uso del portfolio en una clase de idiomas. Porta Linguarum, 9: 23-34 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31743]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 9, enero 2008

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Martinez_Portfolio.pdf109.17 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada